نوامبر بدون اصلاح (No Shave November)

نوامبر بدون اصلاح (No Shave November)

موسسه موامبر و نوامبر بدون اصلاح – همه چیزی که باید بدانید!

اگر به شما گفته شود که با اجازه دادن به رشد موهای صورتتان (با ریش گذاشتن)، می توانید جان بعضی افراد را نجات دهید، نظرتان چیست؟

بله، عجیب به نظر می رسد، اما این واقعیت دارد! این موضوع ایده اصلی جریان های موامبر (Movember) و نوامبر بدون اصلاح (No Shave November) است.

این دو جنبش موجب ارتقای آگاهی در خصوص مسائلی نظیر تحقیقات در مورد سرطان و سلامت مردان می شود.

می خواهید بیشتر بدانید یا کمک کنید، در ادامه بخوانید!

موامبر و نوامبر بدون اصلاح

موامبر و نوامبر بدون اصلاح

موامبر چیست؟

بنیاد موامبر را دو دوست بنیان گذاری کرده اند. در سال 2003، دو مرد استرالیایی تصمیم گرفتند مد سبیل را بازگردانند، در حالی که آگاهی در مورد مسائل سلامتی مربوط به مردان را افزایش می دهند.

بنیاد موامبر در حال حاضر طیف گسترده ای از مسائل مربوط به مردان و پسران، از جمله سرطان و سلامت روان، را بر عهده دارد. این بنیاد از زمان ایجاد آن در 1200، حدود 1200 پروژه را تأمین مالی کرده است و در بیش از 20 کشور حضور دارد.

هدف از بنیاد موامبر این است که جان مردها را نجات دهد.

این بنیاد به خاطر رویداد سالانه آن در ماه نوامبر شناخته شده است که مردان از سراسر جهان را تشویق می کند تا در تلاش برای ایجاد و افزایش آگاهی در خصوص مسائلی مانند سرطان پروستات و بیضه یا خودکشی مردان، سبیل خود اصلاح نکنند.

در طول این رویداد، شرکت کنندگان می توانند صفحه جمع آوری کمک های مالی را برای بنیاد تنظیم کنند. سپس پول جمع آوری شده، برای تأمین بودجه برنامه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این یک رویداد جهانی است و از هر کس که در جمع آوری کمک مالی تلاش می کند، استقبال می شود.

اینها بعضی از برنامه هایی هستند که توسط بنیاد موامبر تأمین می شوند:

• سرطان پروستات علت بیش از 26000 مرگ در سال است. بنیاد موامبر، مردان را در مورد علایم و عوامل خطر آموزش می دهد، هزینه مالی تحقیقات در مورد سرطان را تقبل می کند و در تشویق دولت ها برای در دسترس قرار دادن درمان برای همه تلاش می کند.

• سرطان بیضه از هر 263 نفر یک نفر را تحت تأثیر قرار داده است. بنیاد موامبر در سال 2011 یک طرح تحقیقاتی بین المللی را برای این نوع سرطان آغاز کرد و به تعدادی دیگر از پروژه های تحقیقاتی کمک نمود.

• سلامت روان و پیشگیری از خودکشی، زمینه های دیگری هستند که این بنیاد بر آنها تمرکز دارد. بنیاد موامبر برنامه های اجتماعی را طراحی می کند تا به پسران و مردان در توسعه شبکه های پشتیبانی و حتی سرمایه گذاری در برنامه های تلویزیونی که نوع درک از مردانگی و سلامت روانی را به چالش می کشد، کمک کند.

نوامبر بدون اصلاح

حال، نوامبر بدون اصلاح (No Shave November) چیست؟

یک رویداد دیگر نیز وجود دارد که هر سال در ماه نوامبر اتفاق می افتد.

نوامبر بدون اصلاح، شرکت کنندگان را تشویق می کند تا به منظور ایجاد آگاهی در مورد سرطان، از اصلاح خودداری نمایند.

نوامبر بدون اصلاح به عنوان یک جریان در فیس بوک در سال 2009 آغاز شد. هدف اصلی این جریان تشویق شرکت کنندگان به اهدا پولی که آنها در یک ماه برای اصلاح و محصولات مرتبط با آن صرف می کردند، به انجمن سرطان آمریکا بود.

نوامبر بدون اصلاح یک رویداد جهانی است. هر کس می تواند با خودداری از اصلاح برای یک ماه و یا کمک مالی به تحقیقات سرطان یا بالا بردن آگاهی مردم در این خصوص، در این جریان شرکت کند. نوامبر بدون اصلاح در حال حاضر از بنیاد پیشگیری از سرطان، مبارزه با سرطان روده بزرگ و بیمارستان تحقیقاتی اطفال سنت جود حمایت می کند.

شرکت در جنبش موامبر

علاقه مند به برو مو (Bro Mo) یا مو سیستا (Mo Sista) شدن هستید؟

هر کسی می تواند در موامبر شرکت کند. شرکت کنندگان می توانند در وب سایت رسمی موامبر ثبت نام، و شروع به  ریش گذاشتن نمایند و یک صفحه اهدا ایجاد کنند.

بسیاری از روش های دیگر برای مشارکت، جمع آوری پول و توجه به بحران سلامت مردان وجود دارد:

•  اهدا کمک مالی به بنیاد موامبر یا به صفحه یکی از شرکت کنندگان.

• ایجاد یک صفحه کمک مالی و توجه به این هدف با تنظیم یک هدف مرتبط با ورزش. این رویکرد نیاز به سبیل گذاشتن ندارد.

• شرکت کنندگان می توانند جریان ها را در محل کار، مدرسه یا جامعه خود برای جمع آوری پول مدیریت کنند.

• هر کسی می تواند وب سایت بنیاد موامبر را برای پیدا کردن جریان ها در منطقه خود مرور کند.

بسیاری از زنان در جریان موامبر شرکت می کنند تا از مردان زندگی خود حمایت کنند. زنان می توانند با ایجاد یک صفحه کمک مالی، شرکت در یک رویداد محلی و یا کمک های مستقیم به بنیاد در هر زمان از سال، یک مو سیستا شوند.

بنیاد موامبر به شرکت کنندگان امکان برنده شدن یک جایزه را فراهم می کند. شرکت کننده یا تیمی که بیشترین پول نقد را در ماه نوامبر به دست می آورد، یک کروز برنده خواهد شد. همچنین طرح های دیگری برای جوایز نقدی وجود دارد.

بنیاد موامبر و چالش نوامبر بدون اصلاح

مشارکت در نوامبر بدون اصلاح 

هر کسی می تواند بدون هیچ مشکلی در نوامبر بدون اصلاح شرکت کند. شرکت کنندگان می توانند پس از ثبت نام در وب سایت رسمی سازمان غیر انتفاعی، یک صفحه جمع آوری کمک ایجاد کنند. این سازمان شرکت کنندگان را تشویق به جلوگیری از اصلاح می کند، اما امکان کمک مالی یا جمع آوری کمک بدون ریش گذاشتن نیز وجود دارد.

هر کس می تواند از طریق اهدا کمک مالی به یک صفحه موجود، با خرید یکی از تی شرت های فروخته شده در وب سایت سازمان یا به سادگی با افزایش آگاهی در مورد فعالیت های این سازمان غیر انتفاعی، بدون هیچ مشکلی از نوامبر بدون اصلاح حمایت کند.

قوانین بسیار ساده هستند. هدف نوامبر بدون اصلاح، جمع آوری پول از طریق صفحه جمع آوری کمک های مالی است. شرکت کنندگان می توانند به چندین روش – از جمله ریش گذاشتن، اشتراک گذاری صفحه خود در رسانه های اجتماعی و یا سازماندهی رویدادهای محلی – توجه بقیه را به صفحه خود جلب کنند.

هیچ جایزه ای برای شرکت در نوامبر بدون اصلاح وجود ندارد، اما شرکت کنندگان می توانند با چک کردن لیست برترین ها ببینند که تلاش های آنها در مقایسه با همکاران برتر چگونه بوده است. هیچ رویداد رسمی محلی توسط نوامبر بدون اصلاح برگزار نمی شود، اما ممکن است یک تیم، یک کسب و کار، یک مدرسه یا حتی یک اداره پلیس یک رویداد محلی برای جمع آوری پول در یک منطقه نزدیک سازماندهی کرده باشند!

منبع: WiseBeards

 

پنج تأثیر ریش بر افراد اطرافتان
آیا باید ریش خود را برای کرونا ویروس تراشید؟

نظرات (6)

  1. سینا نیک خو

    این خیلی عالیه !

  2. alirezanoori90

    emsal ba mahsolate shoma
    💙no shave november💙

  3. Hadi.bm

    خیلی خوب بود کاش ایرانم یه همچین چیزی راه بندازن

  4. سعید

    چه جالب!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
درباره نویسندهآرش نرکمانی
سبد خرید
بستن علاقه‌مندی
بستن اخیرا مشاهده شده
دسته بندی ها