شوره ریش چیست و نکاتی برای درمان شوره ریش

شوره ریش چیست و نکاتی برای درمان شوره ریش

ریش به طور فزاینده ای در میان مردان، به ویژه هیپستر ها محبوب شده است. شاید شما ریشی بلند و شایسته داشته باشید. با این حال، ممکن است پوسته های شوره مزاحم را در میان ریش خود یافت کنید. اگر چه اشاره می کنیم چه عواملی باعث ایجاد شوره ریش می شوند، اما بهبود آن نسبتا آسان است.

با درمان ریش و پوست زیرین و تقویت آن می توانید شوره ریش خود را درمان کنید.

شوره ریش چیست

شوره سر یک بیماری شایع پوستی است که تمایل دارد روی پوست سر تاثیر بگذارد. از علایم شوره قرمز شدن پوست و خارش ریش است. اگر شوره سر را تجربه کرده باشید، احتمالا پوسته های سفید رنگ روی موی سر را دیده اید. شوره سر را درماتیت سبورئیک می نامند.

همین اتفاق ممکن است برای ریش رخ دهد، باعث پوسته شدن و خارش ریش شما شود. به خواندن ادامه دهید تا درباره علت ایجاد شوره ریش و چگونگی خلاص شدن از آن بیشتر بدانید.

دلایل اصلی شوره ریش

دو دلیل عمده برای ایجاد شوره ریش وجود دارد:

  • خشکی پوست: هنگامی که صورت خود را با پاک کننده های خشن و صابون معمولی می شوید، خشکی پوست زیر ریش شما ایجاد می شود. این محصولات صورت و ریش شما را تمیز نگه می دارد، اما همچنین باعث از بین رفتن چربی های طبیعی پوست یا موی ریش شما می شوند. خشکی پوست همچنین می تواند هنگامی که هوا بسیار سرد است ایجاد شود.
  • عفونت های قارجی: به این دلیل اتفاق می افتد که مخمری که روی پوست شما زندگی می کند می تواند از نور خورشید دور شود، که به طور معمول باعث از بین رفتن و رشد ریش می شود، در زیر ریش و سبیل شما قرار دارد. هرچه موهای ریش شما طولانی تر شود، مکان های بیشتری می تواند قارچ را پنهان کند. اگر بخواهید صورت خود را کاملا بتراشید، این مسئله به احتمال زیاد برطرف می شود، اما دیگر دیگر موهای جذاب صورت خود را ندارید.

چگونه از شر شوره ریش خلاص شویم

1- ریش خود را بشویید و لایه برداری کنید

برای مبتدیان، باید مطمئن شوید که صورت خود را بشویید و پوست خود را زیر ریش خود مرتب لایه برداری کنید. صابون های طبیعی و پاک کننده های صورت برای این کار بهترین هستند، زیرا به همان اندازه خشن نیستند و پوست شما را خشک نمی کند. در غیر این صورت، شامپو ریش و نرم کننده ریش را انتخاب کنید که علاوه بر تمیز کردن، صورت شما را مرطوب کند.

بعد، از یک نوع لایه بردار استفاده کنید. این می تواند یک دستکش لایه بردار باشد ، یا بهتر از آن یک برس ریش. سپس می توانید تمام پوست های خشک شده و همچنین هرگونه مخمر یا قارچ های دیگر را از بین ببرید، قبل از اینکه مانند کولاک در ماه جولای از بین برود.

2- از شامپو ضد شوره استفاده کنید

در حالی که شامپو های شوره سر که برای پوست سر شما طراحی شده اند، برای صورت شما ایده آل نیستند، اما می توانند به شما کمک کنند تا در هنگام بدتر شدن شوره ریش خود کنترل داشته باشید. اما شامپو ریش ضد شوره که مخصوص شستشو ریش طراحی شده است به دلیل داشتن ماده فعال (پیرتیون) با قارچ ها و باکتری ها مقابله می کند و درماتیت خفیف سبوروئیک (علت احتمالی دیگر شوره ریش) را درمان می کند.

به خاطر داشته باشید که این شامپو ها می توانند پوست زیر ریش شما را نیز خشک کنند. حداکثر، شما فقط باید چند بار در ماه از شامپو های شوره سر استفاده کنید، و در صورت استفاده، مطمئن شوید که برخی از مرطوب کننده ها یا روغن ها را استفاده می کنید.

3- از روغن ریش، بالم ریش و سایر محصولات مخصوص ریش استفاده کنید

روغن های طبیعی، مانند روغن هایی که پوست شما تولید می کند، پوست ریش شما را از خشکی باز می دارد و به عنوان موانع ضد میکروبی عمل می کند. اما وقتی روغن های طبیعی خود را برای پاک کردن پوست مرده یا استفاده از مواد شیمیایی ضد شوره می شویید، باید آن ها را جایگزین کنید.

مطالعات نشان می دهد روغن هایی مانند روغن درخت چای در مبارزه با قارچی که باعث شوره ریش می شود بسیار کار می کنند. شما می توانید از روغن ریش استفاده کنید زیرا روغن درخت چای یکی از عناصر اصلی روغن ریش می باشد. به گفته دکتر چریل لی ، متخصص پوست، از روغن های دیگری که استفاده از آن بر روی پوست شما بی خطر است ، می توان به روغن نارگیل، روغن جوجوبا، روغن گلرنگ، گل مغربی، پرلیا و روغن کنف اشاره کرد.

بسیاری از مردان ریش دار به طور خاصی از جوجوبا و روغن نارگیل سوگند یاد می کنند. با این حال، دکتر لی یادآوری می کند که باید از مصرف برخی روغن ها خودداری شود. در صورت امکان از روغن زیتون، آووکادو، بادام زمینی استفاده نکنید. آن ها برای موانع پوستی مضر هستند و حتی ممکن است باعث ایجاد آلرژی در شما شوند.

نکته 

هنگام استفاده از روغن ریش، مطمئن شوید که ریش و پوست زیر ریش شما خشک است. سپس مقدار کمی روغن به دستان خود بمالید و آن را به ریشه ریش خود ماساژ دهید. اگر ریش شما بلند است، از شانه ریش یا یک برس ریش با موی گراز وحشی برای پخش روغن و آراستن موهای ریش خود استفاده کنید. این کار را روزانه تکرار کنید.

همچنین می توانید محصولی را پیدا کنید که مخصوص شستن، مرطوب سازی و نظافت ریش باشد. شامپو ریش، این شامپویی است که به طور خاص برای تمیز کردن و آبرسانی ریش و پوست زیر آن طراحی شده است. بالم ریش نیز وجود دارد که پس از شستن به ریش خود ماساژ می دهید. این بالم ها معمولاً علاوه بر سایر مواد طبیعی حاوی ترکیبی از روغن های ذکر شده در بالا هستند که بوی خوش و تمیز آن را ایجاد می کنند. شما می خواهید به خصوص به مرطوب کردن صورت و ریش خود در هوای سرد توجه زیادی داشته باشید.

اگر تغییری ایجاد نشد ، به یک متخصص پوست مراجعه کنید

اگر همه موارد بالا را امتحان کرده اید و هنوز هم شوره ریش قابل مشاهده دارید، وقت آن است که از یک متخصص حرفه ای کمک بگیرید. ممکن است شما یک بیماری غیرطبیعی پوستی داشته باشید که باعث ایجاد شوره ریش می شود و برای ریشه کن کردن مشکل به یک داروی تجویز شده نیاز دارید.

چگونه از برس ریش استفاده کنیم؟
تقویت ریش و نکاتی برای پرپشت کردن ریش و سبیل

نظرات (15)

  1. مهیار

    واقعا باعث کمک به اطرافیانم شد این مقاله

  2. alirezanoori90

    کلی مطلب جدید یادگرفتم.
    کلی خسته نباشی

  3. یونسی

    مطالبِ عالیییییییی

  4. aref.esmaeilbeigi748

    عالی مرسی از مطالب

  5. محمد

    با محصولات مختلف و کارآمدشون آشنا شدم،تشکر

  6. Hadi.bm

    خدارو شکر تاحالا شوره نداشتم

  7. Mostafa

    بسيار عالي و مفيد ، ممنون از زحمات شما 🙏

  8. ramtinshams11

    به من‌ خیلی کمک کرد ممنونم

  9. جواد

    ممنون درباره موخوره ریش هم مطلب بذارین

  10. سعید

    ‌کامل و کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
درباره نویسندهآرش نرکمانی
سبد خرید
بستن علاقه‌مندی
بستن اخیرا مشاهده شده
دسته بندی ها