چرا هر مردی نمی تواند ریش بگذارد

چرا هر مردی نمی تواند ریش بگذارد

چرا هر مردی نمی تواند ریش بگذارد

به آن سختی هم که فکر می کنیم نیست، درست؟ فقط کافی است که خمیر ریش و تیغ را به مدت چند هفته کنار بگذارید و اجازه بدهید که طبیعت کار خودش را بکند. وقتی که طبیعت کار خودش را می کند، نتیجه نهایی مشخص خواهد بود، دوست دارید ریش مردانه ای که شما از زمانی که متوجه شده اید این یک ریش ایده آل است را با خوش شانسی بدست بیاورید.
یا، ریشی را که شما از زمانیکه دختر رویاهایتان که شما به او علاقه داشته اید گفته است که او چقدر مرد ریش دار را دوست دارد تمایل داشته اید که داشته باشید.

بنابر این دیگر صورت را اصلاح نمی کنید، عقب می نشینید و منتظر می مانید. و کمی بیشتر صبر می کنید. شما منتظر می مانید در حالی که امید شما برای داشتن ریش تبدیل به بوته زارهایی تکه تکه در بیابان صورتتان می شود که نه شما و نه دوست دخترتان انتظارش را داشتید. حتی به آن چیزی که شما فکر می کردید نزدیک هم نیست. شاید شما بیشتر صبر کنید و منتظر یک موفقیت بمانید، اما این موفقیت هرگز به دست نمی آید. در همین زمان،شما به نا باوری می رسید، درست زمانی که این فکر همچون خوره به جان شما می افتد: ” من نمی توانم ریش بگذارم.”

خیلی خب، شاید این مسئله چندان باعث نگرانی نشود، اما نا امید کننده است؟ متاسفانه بله. مردان مو های صورت فوق العاده خودشان را به نمایش می گذارند و با غرور راه می روند و هر روز زندگیشان در مورد سمبل های مردانگی صحبت می کنند. البته، ممکن است شما زیبا ترین چهره کودکانه را داشته باشید … اما شما موضوع را درک می کنید. خیلی سخت است که در حاشیه بنشینید در حالیکه به نظر می رسد مردان ریش دار بر جهان حکومت می کنند، اما آخرین کاری که شما باید انجام دهید این است که آن را از دیدگاه شخصی در نظر بگیرید. شما انسانی معلول نیستید. شما فقط فردی هستید که اگر بد شانس نباشد اما ژنتیک بدی دارد. و یا توسط عوامل دیگری محدود شده اید.

همین الان متوجه شدم، چرا نمی توانم ریش بگذارم ؟

نظریه های زیادی در ارتباط با این مسئله وجود دارند. شاید شما فقط کسی هستید که دیر شکوفا و بالیده شده است و منتظر هستید تا طبیعت سوئیچ بلوغ کامل شما را به حرکت درآورد. در حقیقت، این خیلی دور نیست، زیرا طبیعت می تواند در ارتباط با این مسئله کارهای زیادی انجام دهد. آیا پدر همیشه صورتی کودکانه داشت، همانطوری که پدرش قبل از او بود؟ در ارتباط با این موضوع باید پرسید، آیا شما در دامنه سنی بیست سال به بالا و یا سی سال به بالا هستید و هنوز هم وقتی قصد خرید مشروبات الکلی دارید، از شما پرسیده می شود که از لحاظ سنی واجد شرایط هستید تا مشروبات الکلی خرید کنید؟ خب، همانطوری که شما نمی توانید با مقامات شهرداری مبارزه کنید، با ژنتیک نیز نمی توانید مبارزه کنید.

آیا به این خاطر است که من سطح تستسترون پایینی دارم؟

شایعات زیادی در ارتباط با موضوع تستسترون وجود دارد. از یک طرف شما کسانی را می بینید که می گویند توانایی یک مرد برای ریش داشتن ارتباط زیادی با تستسترون دارد، و از طرف دیگر، شما گروهی را می بینید که می گویند: ” این به شما ربطی ندارد، این موضوع ژنتیک است”.

جمعیت تستسترون

کسانی که در این گروه قرار دارند، ادعا می کنند که رویش ریش ثمره فعالیت چیزی به نام هیدرو تستسترون است. این یک ماده شیمیایی است که از فرایند سنتز شدن تستسترون به دست می آید. و شما از کلاس بهداشت و سلامت دوران دبیرستان یاد گرفته اید که تستسترون چیزی است که رشد جسمی و ویژگی های جنسی مردان را تحریک می کند. پس اینگونه استدلال می شود که مردانی که می توانند ریش خوب و پر پشتی داشته باشند نسبت به تستسترون واکنش بهتری دارند. واکنش دادن به تستسترون در اینجا موضوع کلیدی محسوب می شود. قشر عظیمی از مردان سطح تستسترون یکسانی در بدنشان دارند، اما اینکه بدنشان نسبت به آن چطور واکنش می دهد (که ما را به موضوع ژنتیک سوق می دهد) عاملی مهم تر در نظر گرفته می شود. البته بعضی از مردان از کمبود تستسترون رنج می برند، که نشانه های بالقوه ای همچون کاهش حجم عضلانی، اختلال نغوظ و اختلال رویش ریش در آنها به چشم می آید. خوشبختانه روش های درمانی و مکمل هایی وجود دارند تا مردان را قادر سازند تا با این مشکلات مبارزه کنند.

آیا به این دلیل است که من مشکلات پوستی دارم؟

در بعضی موارد (اما این مورد کم پیش می آید) شما ممکن است بیماری پوستی داشته باشید که مانع رویش ریش شما می شود. آلوپسی یکی از این بیماری هاست که می تواند باعث طاسی و ریزش مو بشود. هنگامی که شما به آلوپسی مبتلا می شوید، سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه فولیکولهای موی شما را مورد حمله قرار می دهد و فولیکل مو جایی است که رویش مو در آنجا آغاز می شود. خوشبختانه آسیبی که آلوپسی به فولیکلهای مو وارد می کند دایمی نیست. اگر فکر می کنید که از یک بیماری پوستی همچون آلوپسیا رنج می برید، پس وقت آن است که پزشک متخصص پوست خود را ببینید. عامل دیگری که می تواند باعث کاهش رشد مو و ریش شود، تیروئید غیر فعال است، که همچنین به نام بیماری کم کاری تیروئید شناخته شده است. عوامل دیگر می توانند کم خونی و یا کمبود آهن باشند.

چه چیز دیگری؟

ممکن است عوامل دیگری هم وجود داشته باشند که مربوط به عدم رویش ریش شما باشند، از جمله عواملی که داشتن یک سبک زندگی سالمتر را پیشنهاد می دهند، که می تواند به فرایند رویش ریش کمک کنند. این شامل خوردن غذا های مناسب تر، بهتر خوابیدن، دست کشیدن از عاداتی همچون سیگار کشیدن و مصرف الکل،  کمتر استرس داشتن و مراقبت بهتر از پوست می شود. اما بیایید با واقعیت روبرو شویم (بدون اینکه بخواهیم شوخی کنیم)، چه شما بتوانید ریش انبوهی داشته باشید و چه نداشته باشید، انتخاب کردن سبک زندگی سالمتر احساس خوبی به آدم می دهد.

آیا کاری وجود دارد که من انجام بدهم تا ریشی را که دوست دارم داشته باشم؟

اگر شما در ابتدای دهه 20 سالگیتان هستید، گاهی اوقات تمام چیزی که نیاز دارید صبر است زیرا ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که در ارتباط با موضوع رویش موی صورت دیر بالغ می شوند. این دقیقا علمی نیست، اما در مورد چندین مرد گزارش شده است که اصلاح مداوم صورت (حتی زمانیکه شما به اصلاح صورت احتیاج ندارید) می تواند در نهایت به رویش ریش پر پشتی در آینده منجر شود. اگرچه اصلاح صورت تنها منجر به رویش موهای ضخیم تر می شود. بعضی دیگر می گویند که استفاده از مکمل هایی همچون،  روغن ریش به رویش ریشی که شما همیشه می خواسته اید کمک می کند اما علم هنوز به طور کامل موفقت خود را با این نظریه نیز اعلام نکرده است. علاوه بر این استفاده از مکملهای ویتامینی نیز ممکن است باعث دستیابی به همان نتایج شود.
بنابراین، از همه این مطالب به چه نتیجه ای می توان رسید؟ شما در تعجب هستید که چرا نمی توانید ریش داشته باشید و حتی در جستجوی راه حلی جادویی هستید که بتواند این موضوع را به طور کامل از بین ببرد. حقیقت این است که راه حل مورد نظر ممکن است به راحتی به دست نیاید، به ویژه اینکه ممکن است شما از خانواده ای باشید که تعداد افراد بدون ریش در آن امری عادی بوده است و نه یک استثنا. ژنتیک، ژنتیک است و هیچ راه حلی برای آن وجود ندارد، اما هرگز تسلیم نشوید. زمان رویش ریش شما ممکن است به زودی فرا برسد.

10 دلیل جذاب بودن ریش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
درباره نویسندهآرش نرکمانی
سبد خرید
بستن علاقه‌مندی
بستن اخیرا مشاهده شده
دسته بندی ها