چهار گام برای نرم کردن ریش

چهار گام برای نرم کردن ریش

نرم کردن ریش دیگر کار دشواری نیست. در این مقاله به چهار گام برای نرم کردن ریش شما اشاره می کنیم.  برای شما ریش باعث خوش تیپی، زمختی یا حتی خشن بودن می شود. بنابراین می تواند ریش شما گاهی زبر یا کمی خشن باشد؟ این آن چیزی نیست که مورد نظرتان است؟

خب دوباره به خشونت فکر کنید، همانطور که شما دوست دارید ریش هایتان باید خوش ظاهر باشد ،اما ممکن است آن ها مانند یک سنباده سفت باشند. این حالت می تواند شکل رمانتیک شما را از بین ببرد .

باید گفت که این تقصیر شماست. شما فقط به ریشتان اجازه می دهید رشد کند بدون هیچ توجه ای! نرم کردن ریش یک آرزوی دور نیست. خب دیگر لزومی نیست در دوران تاریکی بمانید. خبر خوبی است که شما بتوانید دارای ریش نرم و خوش ظاهری باشید که مد نظرتان است .

چرا ریش شما نرم نیست؟

دو شاخگی انتهای آن – بله، ریش شما اینطور است. وقتی شما ریش خود را زیاد زینت می دهید، سایش انتهای آن زیاد خواهد شد.

خشکی زیاد – همانطور که موهای شما نیاز به رطوبت دارد ، ریشتان نیز نباید خیلی خشک شود ، در اینجا چند نکته هست که باید به آن فکر کنید. اگر میزان مایعات کافی نمی نوشید، یک راهی است که ریشتان شکننده و خشک شود. اما محصولات متنوعی مانند روغن ریش، شامپو ریش و نرم کننده ریش به نرمی و رطوبت ریش کمک می کند.

عدم توجه – بیچاره ریش شما. ریشتان فقط وقتی جلب توجه می کند که آن را بیارایید. در غیر این صورت باید به خاطر خشکی ریش آن را بزنید. خوب کمی گزافه گویی است اما عکس بگیرید . به ریشتان عشق نشان دهید.

چهار گام برای نرم کردن ریش

1- شستن، حالت دادن، تکرار

شامپو ریش پرشیا بیرد کلاب
شامپو ریش پرشیا بیرد کلاب

اگر شما ریش خود را 3 تا 5 بار درهفته شامپو نمی کنید احتمالا باعث کثیفی یا چربی آن شده اید (یا این که ذرات غذا در آن می ماند). به ریشتان شامپو ریش بزنید و سپس خوب بشویید. شامپو و حالت دهنده ریش مانند بالم ریش می تواند مانع خشکی شود.

نکته ای برای شامپو: شامپوی ملایم بهتر است. آن شامپو می تواند پوست را تمیز کند و (به نرمی) ریشتان را شستشو دهد. می توانید از همان شامپو و حالت دهنده هایی که دارید استفاده کنید، اما بدانید که محصولاتی هم خاص ریشتان وجود دارد.​​​

2- روغن ریش و بالم ریش

انتخاب بهترین روغن ریش
از روغن ریش استفاده کنید

دو مرحله ضروری برای ریش استفاده از این دو محصول است که در لای دیگر لوازم تخصصی ریش شما یافت می شود. بعد از شستن ریش در صبح، کمی از روغن ریش را روی دست قرار دهید و به آرامی بر روی ریشتان و پوست آن بمالید. روغن ریش می تواند به ریشتان رطوبت دهد. درشب هم میزان کمی از بالم ریش را استفاده کنید. کار می تواند نا مطبوعی انتهایی ریشتان و گره های آن را از بین ببرد.

3- ریش را شانه کنید

شانه ریش
شانه ریش

آیا ابزار خوبی برای نرم کردن ریش می خواهید؟ حال یک شانه ریش چوبی مورد نیاز است. این برای ریش شما بهتر است چون به طور یکنواخت روغن های طبیعی پوستتان را در سطح پوست پخش می کند. همچنین می تواند کثیفی ها و ناخالصی هایی که ریشتان را خشک و زبر می کند را رفع کند. از یک برس ریش با موی گراز طبیعی کمک بگیرید تا به بهترین نتیجه به نرم کردن ریش خودتان برسید. 

4- شما به آنچه می خورید مرتبط هستید 

ویتامین ریش

یا حداقل در مورد ریشتان این موضوع صادق است. ما در مورد آب رسانی و رابطه آن با خشکی یا نرمی ریشتان صحبت کردیم. اما چندین غذا وجود دارد که می تواند ریش شما را نرم کند. غذاهای حاوی امگا3، اسید چرب می تواند خیلی کمک کند، پس به خوردن ماهی روی آورید که به ریشتان کمک می کند. همچنین می توانید امگا 3 را در غذاهایی مثل گردو یا سویا پیدا کنید. مصرف مولتی ویتامین، بخصوص حاوی بتا کاروتن (ویتامینA) هم می تواند به نرم کردن ریش شما کمک کند. همچنین نیز می توانید از ویتامین رشد ریش استفاده کنید.

سه مزیت بهداشتی برای افراد ریشو
پنج اشتباه هنگام بلند کردن ریش

نظرات (23)

  1. احسان

    سلام و درود
    میخواستم بدونم ایا دارویی پمادی و یا قطره ایی وجود داره که ریش و سبیل ضخیم رو نازک و کم رنگ تر کنه من وقتی صورتم رو اصلاح میکنم بعد اصلاح رنگ خاکستری کم رنگی روی پوستم باقی میمونه همون موهای زیر پوستی ، این داروها رو هم واسه رفع همین رنگ میخوام. ممنون میشم اگه جواب رو به ایمیلم ارسال کنید

  2. حسین ارشد

    ترجمه نسبتن خوبی نبود و نگارش جملات درست نبود. باسپاس

    • آرش ترکمانی

      سلام، وقت بخیر
      حتما بررسی میکنیم که نگارش و ترجمه بهتری داشته باشیم
      ممنون

  3. pokehqorveh.com

    بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

  4. Amir

    سلام، صورت من ریش ضعیفی داره، همون ریش ضعیف هم نامنظمه یعنی بعضی جاها ریش نسبتا زیاد و بعضی جاها کم هستش،
    حالا خود ریش هم زبر هستشو فر میشه،اینطور بگم که اصلا این رشو نمیشه نگه داشت چون خیلی بیریخت میشم تحویز شما برای درمان این مشکل چیه؟

    • آرش ترکمانی

      سلام، وقت بخیر
      برای رشد و تقویت ریش و سبیل باید از روغن ریش به همراه ویتامین رشد ریش استفاده کنید، برای گرفتن بهترین نتیجه یک دوره 3 ماهه پیشنهاد می کنم که همون کیت رشد ریش هستش. بعد از تقویت برای ماه های بعد همینطور که اجازه میدید ریشتون رشد کنه برای نرم کردن و خوش حالت تر شدن از شامپو ریش و یا نرم کننده ریش و بالم ریش استفاده کنید.

  5. محمد

    سلام من ریشام خیلی پُره و زبرن شدیدن وقتی اصلاح میکنم خیلی آزاردهنده و خشنن چیزی هست برای نرم کردن و نازکتر کردنشون

    • آرش ترکمانی

      سلام، وقت بخیر
      در گام اول بهتر است از تیغ برای اصلاح استفاده نکنید، برای بعد از اصلاح و دورانی که اجازه میدید ریشتون رشد کنه روغن ریش رو پیشنهاد می کنم که علاوه بر تقویت ریش و سرعت بخشیدن به رشد ریش باعث نرم شدن ریش و پوست نیز می شود.

  6. قاسم دلاور

    آرش جان سلام.
    من مدتی هست که اقدام به بلند کردن ریش کردم.ولی متاسفانه اصلا از سرعت رشد اون راضی نیستم.
    البته از نظر تراکم تار مو ،شکل و فرم رویش و جنس تار مو نه تنها هیچ نگرانی ندارم،بلکه به عقیده خیلی از اطرافیانم ،ریشی زیبا و منحصربفرد دارم.
    ولی صادقانه بگم که این مشکل رشد کند و آهسته ریشم، تمام انرژی و حال خوبم رو ازبین برده.
    لطفا راهنمایی کن که برای تسریع در رشد قدی ریش آیا مکمل یا داروی خاصی وجود داره؟ضمنا یادآوری میکنم که تنها مشکل من همین کندی رشد هست و صرفاً برای رفع این مشکل نیاز به کمک و مشاوره دارم.
    ممنونم که زمان صرف میکنی و تجربیات ارزشمند خودت رو به اشتراک می گذاری.
    برات آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

    • آرش ترکمانی

      سلام، وقت بخیر
      بله با استفاده از روغن ریش و ویتامین رشد ریش، میتونید به رشد ریشتون سرعت ببخشید و باعث تقویت ریش هم بشید.

  7. امین

    سلام من هم میخوام رشدریش وسبیل روراهنمایی کنید وهم ریش هام حالت فردارن و وقتی شونه میکنم همه کنده میشن

    • آرش ترکمانی

      سلام، وقت بخیر
      برای رشد و تقویت ریش و سبیل باید از روغن ریش استفاده کنید علاوه بر این روغن ریش به همراه شامپو ریش به نرم کردن و خوش حالت شدن ریش کمک می کنند. باید با روغن ریش جنس ریشتون رو تقویت و زخیم تر کنید.

  8. محمد

    داداش من ریشام خیلی طول میکشه تا یه ذره بخواد بلند شه و تا یه دستی میکشم یا شونه میکنم ازشون میریزه،ممنون میشم راهنمایی کنید با سپاس فراوان

    • آرش ترکمانی

      سلام،
      باید برای تقویت و سرعت بخشیدن به رشد ریش روغن ریش استفاده کنید به همراش میتونید ویتامین رشد ریش هم استفاده کنید.

  9. alireza

    بسیار کامل و مفید 💯

  10. Mostafa

    عالي و حرفه ، موفق باشيد

  11. جواد

    مصرف روغن ریش برای سرعت رشد هم مفید هست؟!

    • آرش ترکمانی

      بله روغن ریش برای تقویت و سرعت بخشید به رشد ریش مناسبه

  12. سینا

    روغن ریش تا حدود یک روز کامل ریشو نرم نگه‌میداره..
    واقعا عالیه.. مکملشم شامپو ریش هستش.. باهم استفاده کنین عالیه.‌من ریشام این مشکلو داشت.. ریشام وز ماننده، با این دوتا محصول حالت خودشو پیدا کرده👌 عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
درباره نویسندهآرش نرکمانی
سبد خرید
بستن علاقه‌مندی
بستن اخیرا مشاهده شده
دسته بندی ها