پنج اشتباه هنگام بلند کردن ریش

پنج اشتباه هنگام بلند کردن ریش

در این مقاله به پنج اشتباه در بلند کردن ریش اشاره می کنیم که به شما برای بلند کردن ریش کمک می کند.

اشتباه متوجه نشوید، رشد ریش معمولا به این علت است که می گذارید رشد کند.

اما ، هنوز اشتباهات زیادی وجود دارد که شما می توانید در دام آن ها بیافتید، که این اشتباهات می تواند موجب شود تمام تلاش ها و یا سختی های شما برای رشد ریش خوشگل از بین برود.

در این مطلب به پنج مورد مهم و معمول که می تواند به شما در نگهداری ریش در برابر مشکلات کمک کند، نگاه می اندازیم:

1. بی قراری بیش از حد

برای خیلی از مردها، تصمیم به بلند کردن ریش می تواند بهترین تصمیمی باشد که گرفته اند. این نشانه ای از سلامت مرد است، که گرما و محافظت از صورت را موجب می شود و به شما اعتماد به نفس می دهد.

اما بلند کردن ریش به سادگی چیزی که دیگران فکر می کنند نیست، مخصوصا اگر شما جزء گروهی نباشید که مثل بعضی از افراد خوش شانس، ریششان خیلی سریع رشد کند.

اغلب مردم معمولا چند هفته برای دیدن بلند شدن ریششان وقت لازم دارند. بعد از آن به مرحله خارش ریش می رسد و اگر صورت شما به طور کامل پوشیده نشده باشد، شروع به شکل دادن ریش اشتباه است.

شکل دادن به ریش اولیه ایده خوبی نیست، زیرا معمولا شما خیلی کوتاه می کنید و ممکن است اتفاقی همه چیز را بتراشید. صبر مهمترین دوست شما در هنگام بلند کردن ریش است. شما باید حداقل 6 هفته برای هر گونه ریش تراشی، شکل دادن و مدل دادن به ریشتان صبر کنید.

2. اصلا ریشتان را شکل ندهید یا درست نکنید

یک راه برای بلند کردن ریش این است که بگذارید خودش بلند شود. این کار برای 6 تا 8 هفته اول خوب است اما، بعد از آن توصیه می شود که ریشتان را شکل بدهید و مرتب کنید تا روی صورتتان یک آشیانه پرنده نداشته باشید

این نکته بیشترین اهمیت را دارد، مخصوصا اگر شما رشد ریشِ متراکمِ زیادی نداشته باشید. برای بیشتر افراد رشد ریش در نواحی مختلف آرام تر است، مخصوصا روی گونه ها.

و اگر شما اصلا شکل ندهید و ریشتان را آراسته نکنید، می توانید کاملا زشت شوید و ریش هایتان با طول های متفاوت و نا مرتب بر روی صورت شما رشد می کند.

3. باور به افسانه های قدیمی در رابطه با ریش

افسانه هایی در رابطه با ریش وجود دارند، که دنبال کردن آن ها می تواند انگیزه و روند رشد ریش تان را از بین ببرد.

چیزی که بسیار شایع است این است که مردم فکر می کنند که داشت ریش باعث می شود که کار کردن برای شما سخت تر شود. برای بیشتر شغل ها این کاملا اشتباه است. در واقع در چندین مطالعه نشان داده شده که ریش مردان را، دوست داشتنی تر، عاقلانه تر، و جدی تر می کند. ریش ها نشانه ای از سلامتی نیز هستند. خوب، چه کسی کارمند اینچنینی را استخدام نمی کند؟

افسانه محبوب دیگر این است که تراشیدن ریش ها باعث ضخیم تر شدن ریش می شود و رشد موی صورت را سریع می کند. این هم درست نیست. مطلقا هیچ مدرکی که نشا ن دهد تراشیدن ریش سرعت رشد موی صورت را زیاد می کند، نداریم و هیج مکانیزم علمی باور پذیری نیز برای این ادعا وجود ندارد.

همچنین یک افسانه کلاسیک : (( ریش مردان را غیر جذاب می کند)) واقعیت برعکس این است. زنان به صورت ناخودآگاه جذب مردان با ریش می شوند و این نیز از جذابیت ریش است. زیرا این نشانه ای  تکاملی از سطح تستسترون مردها است، که در واقع نشانه قدرت جنسی، مقاومت ، حفاظت و کیفیت مواد بهاره می باشد. این هم مرجع علمی برای مطالب این بخش.

4. اجتناب از محصولات تخصصی ریش

این خوب است که شما بخواهید ریش خود را به صورت طبیعی بلند کنید. اما فکر نکنید که استفاده از تمام محصولات تخصصی ریش هدر رفتن زمان و پول است.

شستشو و کرم های ریش، که در نگه داشتن طبیعی صورت و هیدرات پوست زیرین بسیار موثر است.

روغن ریش، بالم ریش و واکس های ریش، می تواند موجب بهبود ظاهر ریش شود و شکل آن را مناسب نگه دارد. محصولانی مانند ماینوکسیدیل و میکرونیدل به افزایش رشد ریش کمک می کند، حتی اگر به صورت طبیعی ریش در نیاید.

بنابراین اگر شما نسبت به محصولات مربوط به ریش بد گمان هستید، این ایده را رها کنید.

5. موی روی سر خود را ندیده بگیرید

چندین مدل موی متفاوت وجود دارد که مناسب با مدل ها و تراکم های ریش متفاوت است.

این دلیلی است که شما نمی خواهید تنها به روی ریش تمرکز کنید و موی سر را فراموش کنید. مثلا، اغلب اوقات وقتی که من کناره ها را در سلمانی محل کوتاه می کنم، تراکم ریشم دو برابر مقدار واقعی نشان داده می شود. اغلب پیش می آید که یک مدل مو موجب بهتر شدن جلوه ریش شود.

در هر حال، موهای سرتان را فراموش نکنید. تنها وقتی طاس هستید، این کار را بکنید، که البته این نیز مساله مهمی نیست اگر ریش داشته باشید، سر طاس و ریش پر پشت یک مدل خوب است.

منبع: وب سایت beard resource

چهار گام برای نرم کردن ریش
چگونه بهترین روغن ریش را انتخاب کنیم؟

نظرات (15)

  1. AlirezA

    سپاس فراوان

  2. یونسی

    سپاسگزارم از شما بابتِ مطالبِ خفنتون

  3. aref.esmaeilbeigi748

    مرسی از مطالبتون

  4. a.h.andishgar

    واقعا کاربردی و آموزنده🙏🏻

  5. محمد

    سپاس از اطلاعات کارآمدتون

  6. Mostafa

    عالي و بسيار مفيد 🙏

  7. سعید

    ممنون از مطالب کاربردی شما

  8. sinajafari7070

    کاربردی بود.. ممنونم👌🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
درباره نویسندهآرش نرکمانی
سبد خرید
بستن علاقه‌مندی
بستن اخیرا مشاهده شده
دسته بندی ها