10 دلیل جذاب بودن ریش

10 دلیل جذاب بودن ریش

10 دلیل جذاب بودن ریش

شاید مدت‌ ها باورتان نمی‌ شد. شاید دوستی داشتید که به شما می‌ گفت «ریش بگذار و ببین چطور می‌ شوی». شاید اولین بار وقتی به فکر ریش گذاشتن افتادید که در یک مهمانی یا جایی دیگر در رقابت با سایرین جهت جلب نظر یک زن زیبا بودید.

هنوز هم شک دارید؟ باور کنید مردانی که ریش دارند برای زنان بسیار جذاب هستند. زنان از چنین مردانی خوششان می‌ آید. الان وقتش است که ریش بگذارید و ببینید چه قدر درصد موفقیتتان در روابط اجتماعی رشد می‌کند. اگر نمی‌ خواهید ریش بگذارید، باید بنشینید و شاهد موفقیت رفیق ریشدارتان باشید.

باز هم دلایل بیشتری می‌ خواهید؟ خب، علم و دانش همیشه محل شروع مناسبی است. تحقیقات نشان می‌ دهد که ریش به شدت بر روی قضاوت‌ های اجتماعی مردم از مردان اثر می‌ گذارد. پس مسئله فقط نظرات شخصی نیست. علم هم این مسئله را تایید می‌کند.

سوال آخر: چه چیزی ریش را جذاب می‌کند؟ در این جا، تعدادی از مردم، هم مرد و هم زن، دلایلشان را بیان کرده‌ اند. با این اوصاف، اگر تا حالا ریش نگذاشته‌ اید احتمالا پس از این دوست خواهید داشت حداقل یکبار ریش گذاشتن را امتحان کنید.

1- ریش گذاشتن تاریخی برای خودش دارد

در اینجا نمی‌ خواهیم تاریخ ریش گذاشتن را بیان کنیم، اما به طور خلاصه بگوییم که ریش گذاشتن تاریخچه‌ی طولانی‌ ای برای خودش دارد. مردان و رهبران بزرگ عمدتا ریش داشته‌ اند. در سده‌ های میانی (قرون وسطی) ریش دادن نشان جایگاه اجتماعی بوده است. در واقع ریش یک مسئله‌ ی مهم بوده است. آبراهام لینکلن ریش می‌ گذاشت. همینطور زیگموند فروید. همین‌طور بیشتر کاراکتر های قل‌ چماق در فیلم‌ های وسترن.

2- ریش به معنی قدرت است

تحقیقات نشان می‌ دهد که زنان بسیاری جذب مردانی می‌ شوند که ریش کامل دارند. دلایل زیادی برای این مسئله وجود دارد. یکی از دلایل این است که زنان چنین مردی را سرپرستی قدرتمند برای خانواده می‌دانند. مردان ریشدار، حس امنیت را بیشتر فراهم می‌ کنند.

3- ریش به معنی مردانگی است

خب این مطلب را از کجا شروع کنیم. شاید شما در نظر یک آدم گنده، کوتاه قامت یا ضعیف به نظر برسید. اما وقتی ریش می‌گذارید، در نظر او قلچماق‌ تر به نظر می‌ رسید. کانر مک‌گرگور، قهرمان UFC ریش می‌ گذارد، البته نه به خاطر اینکه به ریش نیاز دارد بلکه ریش باعث می‌شود که خشنتر به نظر برسد. ریش، این هشدار را منتقل می‌کند «پایت را اندازه‌ ی گلیمت دراز کن».

4- ریش به معنی هوشمندی است

ریش گذاشتن چیزی اضافه بر قلچماق بودن فراهم می‌ کند. ریش داشتن جذاب است چون حس باهوش بودن را نیز منتقل می‌ کند. فروید ریش می‌ گذاشت؛ وی را یک نابغه در نظر می‌ گیرند. ارنست همینگ‌ وی رمان‌ های فوق‌العاده‌ ای نوشته است؛ می‌توانید او را بدون ریش در حال نوشتن رمان‌ هایش تصور کنید؟ نه مطمئنا چنین تصوری نامعقول است.

5- ریش حس یاغی‌ گری را منتقل می‌ کند

خب، قبول، دلیلی وجود ندارد حتما باید ریش داشته باشید تا باهوش و حساس و موفق به نظر برسید. اما حداقل از دید خانم‌ها، مردی که ریش دارد همان حس طغیان‌ گری زیبایی را منتقل می‌ کند که زنان را جذب مردانی با تتو، ماشین یا موتور باحال می‌کند.

6- ریش گذاشتن، حس تعادل را بین حساس بودن و کمی تند خو بودن منتقل می‌ کند

همه‌ ی زنان از مردان ریشو ی قلچماق خوششان نمی‌ آید؛ بسیاری از آن ها جذب مردان حساس و هنرمندی می‌شوند که برایشان شعر می‌ نویسد و گیتار می‌ زند. زنان چنین مردانی را رمانتیک می‌ دانند. اگر چنین مردی ریش هم بگذارد، می‌بینید که زنان او را تند خو و جذاب هم می‌دانند. حس تند خویی باعث می شود زنان تپش قلب بگیرند؛ حس رمانتیک و حساس بودن باعث می‌شود، چنین رابطه‌ای برای زنان فراموش نشدنی باشد.

7- وقتی ریش می‌گذارید …

خانم‌ های بسیاری می‌ گویند که هیچ چیز مثل بوسیدن یک مرد ریشدار نیست. برخی از آنها حتی می‌ گویند که ریش در مقایسه با گونه‌های دیگر تماس، جذاب‌ تر است.

8- ریش برای سلامت شما خوب است

تحقیقات نشان داده است که مردانی که ریش دارند، وضعیت سلامت عمومی بهتری دارند. تحقیقات همچنین نشان داده است که ریش مانع برخورد تا 95% اشعه‌های UV مضر به پوست می‌شود؛ بدین ترتیب ریش فرآیند پیر شدن را کند می‌کند و در عین حال ریسک ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد.

9- ریش حس راز آلود بودن را القا می‌ کند

مرد ی که ریش دارد، از خود مطمئن‌ تر به نظر می‌رسد، همچنین حس پیچیده‌ و راز آلود بودن را منتقل می‌ کند. رازآلودگی، یک نوع زیبایی هم هست.

10- ریش، فرد را خاص‌ تر نشان می‌ دهد

اگر ریش هیچ فایده‌ ی دیگری نداشته باشد، نشان می‌دهد که فرد از معمولی نبودن نمی‌ ترسد. دنیا پر از مردانی است که کاملا اصلاح می‌کنند و ریش خود را می‌ تراشند. مردی که ریش دارد، نشان می‌دهد که دوست دارد روابط مختلفی را تجربه و ماجراجویی کند.

در مورد اینکه چرا ریش جذاب است، کمبود دلیل وجود ندارد؛ مطمئنا دلایل دیگری علاوه بر دلایل ذکر شده وجود دارد. همچنین دلایل علمی هم ثابت کرده است که زنان، مردانی را که ریش می‌ گذارند، جذاب می‌دانند. پس چرا تعلل می‌ کنید؛ ریش بگذارید و تغییر در زندگیتان را حس کنید.

چرا هر مردی نمی تواند ریش بگذارد
پنج تأثیر ریش بر افراد اطرافتان

نظرات (2)

  1. حمید

    سلام.مطلب جالبی بود و عجیب که تا الان کسی نظری نداده.حال کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
درباره نویسندهآرش نرکمانی
سبد خرید
بستن علاقه‌مندی
بستن اخیرا مشاهده شده
دسته بندی ها